Menu
Szukaj
Koszyk

Obręcze rowerowe

Filtry
Filtry
Filtry

w kategorii: Obręcze rowerowe

Cena
Producent
3
1
5
Więcej opcji (33)
Rozmiar koła
4
4
1
Więcej opcji (17)
Szerokość opony/dętki
1
0
0
Więcej opcji (55)
Przeznaczenie
6
1
2
Więcej opcji (10)
Pasuje do hamulców
4
2
0
Rodzaj koła
2
2
0
Wentyl
2
0
0
Dostępność
19
Promocja
0
24

Obręcze rowerowe

Produkty: 24

Najczęściej wymieniane gdy uszkodzimy swoje koła po jeździe w trudnym terenie lub mocnej wywrotce. Jeżeli składasz koła swojego pomysłu to znajdziesz tutaj obręcze każdego rozmiaru i szerokości oraz na odpowiednią ilość szprych.

Produkty: 24
Sortowanie: Domyślne Domyślne Nazwa produktu: od A do Z Nazwa produktu: od Z do A Cena: od najniższej Cena: od najwyższej Data dodania: od najstarszego Data dodania: od najnowszego
236,85 zł
237,00 zł
299,00 zł
96,90 zł
109,00 zł
120,00 zł
170,00 zł
353,99 zł
282,00 zł
276,01 zł
408,00 zł
425,00 zł
447,00 zł
441,00 zł
154,64 zł
182,00 zł
249,00 zł
363,00 zł
341,22 zł
314,18 zł
314,18 zł
210,00 zł
349,00 zł
449,00 zł

Obręcz rowerowa – fundamentalny element koła

Obręcze rowerowe są jednym z najważniejszych elementów koła rowerowego. To właśnie na nich montuje się opony. Obręcze rowerowe wyróżniają się między innymi się materiałami wykonania, profilem, szerokością czy przeznaczeniem.

Obręcz koła rowerowego – materiał wykonania

Rowerzyści, którym zależy na jak najniższej masie, sięgają po obręcze rowerowe wykonane z włókna węglowego. Niewiele ważą i doskonale tłumią drgania. Największą popularnością cieszą się obręcze aluminiowe, które stanowią kompromis między wytrzymałością a ceną.

Obręcze do roweru – jak je dobrać i na co zwrócić uwagę

Podstawą wyboru obręczy jest średnica koła, a następnie rozmiar dętki i opon rowerowych, które będziemy zakładać na obręcze. W przypadku rowerów górskich do niedawna standardem była średnica wynosząca 26”, która z czasem została wyparta przez 29” koła.

Aby zachować dobrą przyczepność w terenie, wykorzystuje się opony, których szerokość wynosi powyżej 2”. W kolarstwie górskim najpopularniejsze są obręcze aluminiowe, jednak zaawansowani zawodnicy, którzy ścigają się w zawodach XC, wybierają obręcze karbonowe.

W kolarstwie szosowym najczęściej spotykanym rozmiarem są koła 28”. Ważną kwestię stanowi wysokość obręczy, czyli tzw. stożka. Ma on wpływ na właściwości jezdne roweru – dynamikę i stabilność jazdy. Obręcze do rowerów szosowych powinny być również odpowiednio sztywne i lekkie. 

W przypadku rowerów crossowych i trekkingowych dominują obręcze wykonane z aluminium. Pozwalają na komfortowe pokonywanie nierówności i płynną jazdę w lekkim terenie. Najczęściej mają średnicę 28”.

Podczas wyboru obręczy do roweru należy pamiętać również o ilości otworów na szprychy, które muszą zgadzać się z otworami w piaście rowerowej — pozwoli to prawidłowo zapleść koło. Oprócz tego należy zwrócić uwagę do jakich hamulców przystosowane są obręcze rowerowe – czy są to hamulce tarczowe, czy hamulce typu v-brake.

Niektóre obręcze rowerowe przystosowane są do systemu bezdętkowego, gdzie nie montuje się dętki – zastępuje się ją specjalnie uszczelnioną oponą.