Sztyca rowerowa to nie tylko element łączący siodełko z ramą. To kluczowy czynnik wpływający na Twoją pozycję podczas jazdy. W naszej ofercie znajdziesz różne rodzaje - klasyczne, amortyzowane i regulowane. Sztyce rowerowe występują również w wersji z offestem i bez offesetu. Oznacza to przesunięcie siodełka w stosunku do osi sztycy. Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni rozmiar sztycy, który pasuje do Twojego roweru. Ważne jest dopasowanie średnicy sztycy do wymiarów ramy.
Wspornik siodełka - wybierz odpowiedni materiał
W ofertach producentów znajdziemy sztyce rowerowe wykonane z różnorodnych materiałów. Najpopularniejsze są sztyce karbonowe i sztyce aluminiowe. Wybór materiału zależy od Twoich preferencji oraz rodzaju jazdy, jaką preferujesz. Zaawansowani użytkownicy, którzy stawiają na osiągi, niską wagę i wydajność wybiorą sztycę karbonową. W większości rowerów wspornik siodełka wykonany jest z aluminium oraz elementów stalowych. To najpopularniejsze i sprawdzone rozwiązanie, które charakteryzuje się również najlepszym stosunkiem jakości do ceny.
Rodzaje sztyc rowerowych
- sztyca rowerowa klasyczna - standardowy wspornik siodełka wykorzystywany w większości dostępnych w sprzedaży rowerów. To najpopularniejszy model, który najczęściej występuje w wersji aluminiowej lub karbonowej.
- sztyca amortyzowana - najcześciej spotykane są w rowerach trekkingowych i crossowych. Ich głównym zadaniem jest poprawa komfortu jazdy. Absorbuje część drgań, jakie powstają podczas jazdy po nierównej nawierzchni.
- sztyca regulowana - wykorzystywana głównie przez miłośników kolarstwa górskiego. Pozostawia więcej miejsca na balans ciałem w trudnym terenie. Umożliwia zmianę wysokości siodełka w trakcie jazdy. Działa po naciśnięciu manetki. Sprężyna powietrzna wysuwa siodełko do pierwotnej wysokości. Po ponownym naciśnięciu w połączeniu z naciskiem ciężaru rowerzysty, sztyca zjeżdża w dół.